STR8: 'DESERT' I 'RACING'

3 maj 2008 | Etykiety: | |

Sarantis Polska S.A. istnieje na polskim rynku od pięciu lat - spółka została założona w 2000 roku. Firma produkuje, dystrybuuje oraz zarządza szeroką gamą produktów z branży kosmetycznej (STR8, C-Thru, BU, X-POSE, Diavolo, Mediterraneo, Whisky, Nair, Pearl Drops,) oraz markami artykułów gospodarstwa domowego (Jan Niezbędny, Grosik, Camel, Kamelia).

Firma posiada 12 oddziałów w Polsce: w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie (2 oddziały) i we Wrocławiu. Ponadto wybrane produkty z portfolio Grupy Sarantis są eksportowane do krajów europejskich oraz do spółek Grupy Sarantis w krajach Europy Południowo-Wschodniej

W czerwcu 2006 Sarantis S.A. zdobyła już drugiego Oskara Kosmetyków 2006 w kategorii męskich masowych kosmetyków zagranicznych dla STR8: Titanium, Energy, Graphite.

Produkt i grupa celowa:

- mężczyźni w wieku 18-34 (core target: 18-24)
- wykształcenie średnie i wyższe
- głównie mieszkańcy obszarów miejskich o zaludnieniu od 100 tyś. mieszkańców

STR8 to produkt dedykowany prawdziwym mężczyznom, którzy wiedzą czego chcą i wiedzą jak to osiągnąć, konsekwentnie dążą do celu, są odważni, pewni siebie, świadomi swojej wartości i autentyczni.
STR8 podkreśla ich męskość czyniąc ich jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Metalowe opakowanie produktu o kształcie inspirowanym najnowszą stylistyką motoryzacyjną, z logo w kształcie tablicy rejestracyjnej samochodu, bardzo silnie podkreśla męski i zdecydowany charakter linii, jak również umiejscawia markę w świecie motoryzacji.
Jednocześnie producent STR8 dąży aby marka była postrzegana jako dynamiczna, rozwijająca się, podążająca za nowościami, zaskakująca.

Do tej pory na rynku dostępne były następujące linie zapachowe:
Original
Marine
Adventure
Energy
Graphite
Titanium

Otoczenie konkurencyjne:
W zależności od kategorii produktowej:
Wody toaletowe /Adidas, Crossman, Route 66
Płyny po goleniu /Adidas, Nivea, Gillette, Old Spice
Dezodoranty /Axe, Adidas, Nivea, Gillette, Old Spice, Rexona
Istota zadania dla Incentive Concept Poland*:
Opracowanie scenariusza, prezentacji oraz przeprowadzenie imprezy dedykowanej dla ekipy handlowej, która odpowiedzialna będzie za wprowadzenie na rynek dwóch nowych wariantów zapachowych marki STR8:

- Linii zapachów „Racing
- Linii zapachów „Desert”

Cele główne:
- Zaznajomienie ekipy handlowej z nową ofertą marki STR8
- Wzbudzenie w ekipie entuzjazmu dotyczącego nowości
- Zmotywowanie ekipy handlowej do sprzedaży nowych produktów i realizacji określonych targetów

Strategia:
Głównym założeniem dla Incentive Concept Poland (www.incentive-concept.pl), w opracowaniu scenariusza i realizacji wydarzenia związanego z launchem nowych linii zapachowych STR8, było ścisłe nawiązanie do koncepcji oraz pozycjonowania poszczególnych zapachów:
'Racing'
Nacisk na męską tożsamość marki w kontekście wyścigów samochodowych. Mężczyznę 'Racing' charakteryzują następujące cechy: nieustraszony, pewny siebie, spontaniczny, natchniony dużą dawką adrenaliny, lubiący silną rywalizację.
Wizualizacja produktu, a w szczególności opakowanie oraz materiały reklamowe i POS mocno odróżniają się od opakowań pozostałych linii zapachowych STR8, a kreacja bazuje na koncepcji wyścigów samochodowych. Linia 'Racing' jeszcze bardziej podkreśla męski charakter produktów STR8, wiąże się z szybkością, rywalizacją i adrenaliną. Powiewająca flaga (tak charakterystyczna dla wyścigów rajdowych) znajdować się będzie na wszystkich produktach 'Racing'.

'Desert'
Zapach dla dojrzałego mężczyzny ceniącego sobie wolność i niezależność. Mężczyzna 'Desert' jest pewny siebie i pożądany przez kobiety, nieco starszy niż typowi użytkownicy STR8, dojrzały poszukiwacz i koneser, lubi podróże i koczowniczy styl życia, ceni sobie swobodę i nieograniczoną przestrzeń.
Wizualizacja produktu, a w szczególności opakowanie oraz materiały reklamowe i POS wykorzystują motyw pustyni i związaną z tym wolność oraz przestrzeń. Opakowanie utrzymane w jasnym, złocistym tonie - nawiązujące do naturalnego koloru piasku pustyni. Wizerunek produktu jest silnie związany z rajdami Paryż-Dakar, który pasjonuje niejednego mężczyznę. STR8 'Desert' to zapach nieograniczonej wolności.

Realizacja:
Inauguracja wejścia nowej linii zapachów do sieci sprzedaży miała miejsce w warszawskim hotelu Novotel. Spotkanie zorganizowane było dla 130 osób.
Wydarzenie zapoczątkowała konferencja działu sprzedaży, mająca na celu podsumowanie dotychczasowych działań sprzedażowych. Po konferencji rozpoczęła się główna część wieczoru prezentująca nowe produkty marki STR8. Każdy szczegół nawiązywał do koncepcji linii zapachowych 'Desert' oraz 'Racing'. Już samo wejście do sali konferencyjnej przez półokrągłą bramę startową w barwach nowych zapachów i welcome drinki przypominające kolorystykę produktów 'Desert' i 'Racing' zapowiadały stylistykę i charakter imprezy. Tłem muzycznym były dźwięki sportowych silników, wytwornica dymu imitowała spaliny, a rozpylane w powietrzu na przemian nowe zapachy stworzyły jednoznaczną, kojarzącą się z danym produktem aurę.
Po takiej zapowiedzi wizualizacyjno-dźwiękowo-zapachowej goście zasiedli do
8-osobowych stołów z oznaczonymi imiennie miejscami. Po uroczystej kolacji ogłoszono oficjalne rozpoczęcie imprezy.
Launch zapachu 'Racing'
… gasną światłą, ryk silników, ruchome głowice robokolorów, statyczne reflektory i jaskrawe wiązki lasera przenoszą na kilka minut wszystkich gości we wszechogarniającą atmosferę toru wyścigowego.
Na scenie pojawia się grupa taneczna w specjalnie opracowanym układzie, która przedstawia scenki z życia wyścigów:
PIT LINE
Oryginalny, hydraulicznie podnoszony, wyścigowy samochód z kierowcą, przy którym jak w ukropie biega ekipa czterech mechaników. Butle z gazem, tablica czasów (tym razem z logo STR8), wózki z kołami, specjalnie wyposażony “tankowacz”, hostessy z parasolami. Gwiżdżą klucze dynamometryczne, “fruwają” nakrętki, pomocnicy przecierają szyby, menadżer prowadzi konsultacje z kierowcą....

Pojawia się symbol GO!
Dym .... samochód odjeżdża z piskiem opon.
Mechanicy odwracają się w stronę ekranu, na którym samochód wyścigowy przekracza linię mety. Widoczna flaga sędziego kończąca wyścig. Mechanicy wiwatują zwycięstwo ....Zza kulis wychodzi kierowca. Szał radości... Kierowca jest podrzucany w górę, zdejmuje kask. Wyłania się przedstawicielka firmy Sarantis. Następuje prezentacja opisu produktu:
- „oto wygraliśmy pierwszy wyścig, ale przed nami kolejne wyzwania”
- „mamy świetny produkt – STR8 Racing, który pozwoli nam wygrać kolejne zawody”
- „pierwszy etap za nami, ale przed nami kolejne – musimy wystartować w tym wyścigu” – THERE’S NO OTHER WAY” (hasło ze spotu reklamowego)

1. Wyświetlenie wizualizacji produktów ( w tle muzyka Offspring);
2. Rajdowe spoty (powolne wyciszanie Offspring);
3. Spoty reklamowe STR8

Odpowiednio dobrany podkład muzyczny (The Offspring), autentyczne odgłosy serwisowe i wierne odwzorowanie atmosfery toru pozwoliły widzom na ok. 5 min. przenieść się na wyścigi i dosłownie poczuć ich atmosferę.
Po krótkiej przerwie i zmianie aranżacji następuje:
Launch zapachu 'Desert'
Tym razem sala zamienia się w pustynię. Łagodna orientalna muzyka (Desert Rose - Sting), szum wiatru, rozpylany zapach STR8 DESERT, aranżacja świetlna, mgła z dymu, wrażenie upału.
Spot, film rajdowy – rajd po pustyni, w tle muzyka Desert Rose, oraz pięcioosobowa grupa taneczna w strojach nomadyjskich.
Spoty rajdowe zastępują zdjęcia pustyni. Na „scenę” wjeżdża wyprawowy samochód terenowy, klasyczny Land Rover Defender, który nagle się psuje. Wysiada z niego mężczyzna, próbuje go naprawić – podnosi maskę- para z silnika sugeruje jego przegrzanie....Zniecierpliwiony i zrezygnowany dzwoni po ekipę mechaników. W tle muzyka (Desert Rose), tancerki tańczą po bokach sceny. Zapada noc.

Przybywa ekipa mechaników (stroje safari, czarne okulary) w śmigłowcu. Dźwięk śmigłowca. Namierzają samotny samochód na pustyni za pomocą światła ze szperaczy w śmigłowcu. Wpadają na scenę z walizkami narzędziowymi- są to powiększone opakowania od STR8 DESERT z uchwytami do trzymania. Ich szefem jest kobieta (również z walizką) – przedstawicielka firmy Sarantis.
Mechanicy naprawiają i sztaują Land Rovera w wodę, paliwo, żywność. Wykonują zabiegi serwisowe.
Gdy ekipa wykona pracę – kobieta psika ich nowym zapachem STR8 (wyciągniętym z własnej walizki). Mężczyzna odjeżdża na szperaczach, rajd samochodu, ekipa się usuwa ze sceny (odgłos śmigłowca). W tle spoty rajdowe z pustyni.
Następuje prezentacja opisu produktu:
- nawet w najbardziej ekstremalnych, pustynnych sytuacjach każdy prawdziwy mężczyzna ma ze sobą STR8 DESERT
- SRT8 pozwala pokonać najtrudniejsze sytuacje, rajd Paryż - Dakar mógł być kontynuowany
- razem z nim wybierzmy się w inny wyścig – nie koniecznie w klimaty orientalne . Z nim wszystko jest możliwe. THERE’S NO OTHER WAY.
Następnie:
1. Wizualizacje produktów (muzyka Stinga)
2. Spoty rajdowe – inna muzyka (disco)
3. Z mroku nocy wyłaniają się tancerki. Zrzucają stroje nomadów i już w strojach dyskotekowych prezentują krótki układ i zapraszają gości do wspólnej zabawy.
Z założenia wspólnym elementem dla wszystkich inscenizacji było zaangażowanie technologiczne, wysycone barwy, podobny poziom symboliki i autentyczność poszczególnych elementów.
Podsumowanie
Umiejętne inspirowanie oraz motywowanie pracowników jest narzędziem przynoszącym niewymierne korzyści. Perspektywa otrzymywania stałej wypłaty mobilizuje pracownika do pojawiania się w miejscu pracy i wykonywania obowiązków, ale czy motywuje do bardziej skutecznej, efektywnej i lepszej pracy? Jeśli firma oczekuje od pracowników aktywności, wydajności musi dać coś więcej i zadbać o pracownika, nagradzając jego wysiłek.

Eventy mające na celu promowanie marki lub produktu są ważnym elementem strategicznym firmy.
Działania związane z poczuciem identyfikacji i pozytywnych związków pracownika z firmą, kształtowanie pozytywnego image firmy wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i swoiste działania public relations nakierowane na pracowników istotnie ich motywują.

Celem głównym imprezy zorganizowanej dla pracowników firmy SARANTIS było przede wszystkim zapoznanie uczestników z nową ofertą marki STR8, a tym samym wzbudzenie w nich entuzjazmu dotyczącego nowości i zmotywowanie ich do sprzedaży nowych produktów. “Satysfakcjonująca wydajność, szybsze efekty, większy zysk firmy są możliwe do osiągnięcia dzięki umiejętnemu inspirowaniu pracowników” - podkreśla Krzysztof Michniewicz, dyrektor zarządzający Incetive Concept Poland - “Jako specjaliści w tej dziedzinie staraliśmy się w jak najlepszy sposób zaprezentować nowe zapachy linii STR8 i zainspirować przedstawicieli handlowych elementami bezpośrednio kojarzącymi się z danym zapachem” - kontynuuje Michniewicz. .
Impreza zorganizowana przez ICP dla pracowników z działu handlowego jest jednym z elementów strategii stworzonej w celu promowania nowych produktów marki STR8. Hasła „oto wygraliśmy pierwszy wyścig, ale przed nami kolejne wyzwania” oraz „mamy świetny produkt – STR8 'Racing', który pozwoli nam wygrać kolejne zawody” służą integracji i zacieśnieniu więzi zarówno z otoczeniem wewnętrznym jak i zewnętrznym.

źródło: kostrzewapr
Zapachy STR8 -


0 komentarze: